Marketing szeptany – sposób, by wypromować własny biznes

Prowadzenie własnego biznesu może przedsiębiorczym osobom przynieść duże korzyści finansowe. Trzeba jednak umieć go prowadzić. Oprócz kwestii formalnych i posiadania dobrego pomysłu na firmę konieczna też jest odpowiednia reklama. Im więcej osób dowie się o firmie i tym, czym się ona zajmuje, tym szansa na pozyskanie klientów będzie większa. Jedną z form promocji jest marketing szeptany. Jak działa i czy warto go stosować?

Jak działa marketing szeptany?

Marketing szeptany jest formą reklamy. Najogólniej mówiąc, odbywa się wtedy, kiedy osoby zainteresowane danym produktem, albo usługą, bezpośrednio wymieniają się informacjami i opiniami na ich temat. Powszechnie uważa się, że ta forma reklamy jest bardzo skuteczna. Większość ludzi ma większe zaufanie do swoich znajomych, czy osób, z którymi ma jakieś wspólne zainteresowania, niż do reklamującego się w tradycyjny sposób producenta. Potencjalni klienci o wiele chętniej decydują się skorzystać z usług danej firmy, kiedy dowiedzieli się o nich od swoich znajomych. Nie musi się to oczywiście odbywać w bezpośredniej rozmowie. Bardzo często płaszczyzną, na której odbywa się marketing szeptany, są różnego rodzaju fora internetowe, media społecznościowe i wiele innych. Szczególnie dużą rolę w tego rodzaju reklamie odgrywają w dzisiejszych czasach właśnie media społecznościowe. Obecnie dla wielu osób jest to podstawowe miejsce spotykania się ze znajomymi i przyjaciółmi. Dlatego też przedsiębiorca, który chciałby skorzystać z możliwości, jakie daje marketing szeptany, nie powinien zapominać również o swojej obecności w tego typu miejscach. Warto dodać, że dzisiejsi konsumenci są dość mocno wyczuleni na reklamę. Kiedy wyczuwają, że jakieś treści są im podsuwane w sposób nachalny, najczęściej tracą nimi zainteresowanie. Dlatego stosowanie marketingu szeptanego wymaga pewnych umiejętności i dużej subtelności.

Jak w praktyce stosować marketing szeptany?

W praktyce, aby wykorzystać możliwości, jakie daje marketing szeptany, trzeba zaoferować swoim klientom jakąś atrakcyjną treść. Może to być na przykład ciekawy artykuł, poradnik, czy coś podobnego. Musi to być jednak na tyle interesujące, żeby potencjalni klienci chcieli przekazywać sobie nawzajem informacje na temat danej rzeczy. Świetnie nadają się do tego specjalistyczne i tematyczne fora internetowe, poczytne blogi i podobne im miejsca. Zasadniczo przyjęło się, że najlepszym rozwiązaniem jest przyciągnięcie uwagi klientów treściami dopracowanymi, ciekawymi i naprawdę wartymi uwagi.

Czy marketing szeptany to dobry pomysł dla firmy?

Na koniec warto zadać pytanie o to, czy marketing szeptany to dobre rozwiązanie dla każdej firmy. Zasadniczo tak, choć warto pamiętać o kilku sprawach. Po pierwsze prezentowane treści powinny być zawsze dostosowane do charakteru przedsiębiorstwa. Po drugie i najważniejsze – stosować ten rodzaj marketingu trzeba umieć. Wbrew pozorom jest to zadanie dość trudne. Dlatego też działania marketingowe nakierowane na marketing szeptany najlepiej jest pozostawić specjalistom.

Redakcja capitalwork.pl